یکی از بهترین روشهای درمان بواسیر

یکی از بهترین روشهای درمان بواسیر که مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا ( FDA) میباشد همان روش IRC میباشد.

لیزر یا اشعه درمانی با(فتو کوآ گولیشنِ مادون قرمز )یا همان [I.R.C]:


این روش ابتدا توسط NEIGER آلمانی در سال 1979 بکار رفت و چون هیچ گونه برش جراحی و بیهوشی وحتی هیچگونه استراحتی نیاز نداشت و چون صرفا با انعقاد یا خشکاندن ریشه بواسیر ها آنها را ریشه کن میکرد بزودی جز پر طرفتارترین روش سرپایی درمان بواسیر معروف شد وبزودی نه تنها در سراسر اروپا بلکه در سراسر آمریکا جز محبوب ترین روش موثر درمان بواسیر های درجه 1 و 2 و بعضی از انواع درجه 3 شناخته گردید بطوریکه در آمریکا با عنوان اینکه « میتوانید بین وقت ناهار مراجعه کرده و سپس به محل کار خود برگردید »برای بیان راحتی این روش استفاده میشود.  ادامه مطلب ...

روش درمان فیستول آنال

 همان طور که ذکر شد، درمان آبسه با تخلیه چرک از حفره عفونی و ایجاد سوراخی در نزدیکی مقعد برای برداشتن فشار از این ناحیه حاصل می‌شود. در بیشتر موارد، انجام این عمل دردناک بوده و بهتر است تحت بی‌حسی موضعی و یا بیهوشی مختصر انجام گیرد. آبسه‌های بزرگتر یا عمیق‌تر نیازمند بستری شدن و بی‌حسی عمومی است. همچنین در مواردی که عفونت شدید‌تر بوده و یا مشکلات دیگری از قبیل دیابت و یا کاهش سطح ایمنی بدن وجود داشته باشد، بستری شدن بیمار مورد نیاز خواهد بود. آنتی‌بیوتیک‌ها معمولاً به عنوان روشی جایگزین برای تخلیه چرک مطرح نمی‌شوند؛ زیرا آنتی‌بیوتیک‌ها به وسیله خون در بدن منتقل شده و به مایع موجود در آبسه نفود نمی‌یابند.

  ادامه مطلب ...

درمان گیاهی فیشر

- مالیدن لعاب به‌دانه به پوست برای تسکین و التیام شقاق مفید است.

- مخلوط میوه کال توت با سرکه جهت شقاق مفید است.

- افراد دچار بواسیر یا شقاق می‌توانند از اثرات درمانی گیاه پنج انگشت سود بجویند و در جوشانده این گیاه بنشینند تا عارضه برطرف شود.

- برای درمان شقاق می‌توان عسل را به موضع مالیده و به صورت آرام ماساژ داد.

  ادامه مطلب ...

خون در مدفوع را جدی بگیرید

اگرچه اکثر مردم باور دارند که خون در مدفوع نشانه‌ی بواسیر است٬ اما اصل داستان این نیست. دلایل زیادی از ترک‌خوردگی پوستِ مقعد گرفته تا سرطان دستگاه گوارش می‌توانند عامل بروز این مساله باشند.
در این‌جا به چند دلیل مربوط به آن می‌پردازیم:
   ۱-ترک‌خوردگی پوست مقعد   
در واقع خراش یا زخمی در سوراخ مقعد است که به خاطر دفع شدید مدفوع یا یبوست و در برخی موارد به خاطر حرکت کند مدفوع رخ می‌دهد.

در این‌ مواقع خون در مدفوع به رنگ قرمز روشن و معمولا به شکل رشته‌ای و آمیخته با مدفوع دیده می‌شود و یا بعد از آن‌که مدفوع دفع شد٬ خون‌ریزی آغاز می‌شود.

  ادامه مطلب ...