بیماری بواسیر چیست ودرمان آن چگونه است؟

شرح بیماری :

بواسیر عبارت‌ است‌ از سیاهرگ‌های‌ گشادشده‌ ( واریسی‌) در راست‌ روده‌ یا مقعد. بواسیر ممکن‌ در مجرای‌ مقعدی‌ (بواسیر داخلی‌) یا در مدخل‌ مقعد (بواسیر خارجی‌) واقع‌ شده‌ باشد. بواسیر ممکن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونریزی‌ بدان‌ پی‌برده‌ شود.

 

علایم‌ شایع‌ :

خونریزی‌. امکان‌ دارد خون‌ قرمز روش‌ به‌ صورت‌ رگه‌هایی‌ در اجابت‌ مزاج‌ دیده‌ شود یا به‌ دنبال‌ اجابت‌ مزاج‌، خون‌ به‌ مقدار کم‌ و به‌ مدت‌کوتاهی‌ چکه‌ کند.
درد، خارش‌ یا ترشح‌ مخاطی‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌
وجود یک‌ برجستگی‌ در مقعد
احساس‌ این‌ که‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌، راست‌ روده‌ به‌طور کامل‌ تخلیه‌ نشده‌ باشد (این‌ حالت‌ تنها در مورد بواسیر بزرگ‌ دیده‌ می‌شود).
التهاب‌ و تورم‌


 

ادامه مطلب ...

کیست پیلونیدال و درمان

 
کیست پیلونیدال که عموما در بین مردم به کیست مویی مشهور است؛ به زبان ساده، ایجاد یک حفره عفونی در گودی کمر، یعنی تقریبا در پایین ترین قسمت ستون فقرات می باشد. این کیست معمولا به صورت یک منفذ پوستی کوچک نمایان شده؛ گاهی چیزی بیش از یک فرورفتگی حاوی چند موی پیچیده نیست. این بیماری که مردان را بیش از زنان گرفتار می کند؛ اغلب برای اولین بار در دوران بلوغ و هنگاهی که رشد مو و فعالیت غدد چربی افزایش می یابد؛ بروز می کند. این عارضه در افراد چاق، پرمو، کسانی که زیاد عرق می کنند، کارهای نشسته دارند یا لباس های تنگ می پوشند، بیشتر دیده می شود.

 
ادامه مطلب ...

جلوگیری از بیماری بواسیر

مهمترین و ساده ترین دلیل برای ایجاد هموروئید، فشار زیاد بر وریدهای ناحیه ی لگن و مقعد است. به طور طبیعی، بافت داخل مقعد توسط عروق خونی فراوان پر شده است تا حرکات روده به راحتی کنترل شوند. اگر برای خروج مدفوع بیش از اندازه فشار وارد کنید، این فشار زیاد باعث کشیده شدن و متورم شدن عروق ناحیه شده و در نتیجه احتمال وقوع هموروئید افزایش می یابد.

اسهال و یا یبوست نیز میتوانند باعث زور زدن و در نتیجه افزایش فشار بر روی وریدهای مقعد شوند. احتمال بروز هموروئید در ۶ ماه آخر حاملگی در زنان باردار وجود دارد، دلیل این امر افزایش فشار بر روی عروق خونی ناحیه لگن است. از طرفی فشاری که برای خارج شدن نوزاد از رحم در زمان زایمان وارد میشود، میتواند باعث بدتر شدن هموروئید شود.

  ادامه مطلب ...

آنچه می خواهید در باره همورویید(بواسیر) بدانید و هرگز نپرسیدید


یک) همورویید(بواسیر) چیست؟ بواسیر رگ‌های‌ گشادشده‌ ( واریسی‌) در مقعد است. بواسیر ممکن‌ در مجرای‌ مقعدی‌ (بواسیر داخلی‌) یا در مدخل‌ مقعد (بواسیر خارجی‌) باشد. بواسیر ممکن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما فقط بعد ازوقوع‌ خونریزی‌ متوجه آن بشوید

دو) علامت های بواسیر چیست؟ خونریزی‌، به‌ دنبال‌ اجابت‌ مزاج‌، خون قرمز روشن ‌ به‌ مقدار کم‌ و به‌ مدت‌کوتاهی‌ چکه‌ می کند.
درد، خارش‌ یا ترشح‌ مخاطی‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌
وجود یک‌ برجستگی‌ در مقعد
احساس‌ این‌ که‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌،  روده‌ به‌طور کامل‌ تخلیه‌ نشده‌ باشد (این‌ حالت‌ تنها در مورد بواسیر بزرگ‌ دیده‌ می‌شود).
 
ادامه مطلب ...

داروها ی بواسیر


برای‌ درد خفیف‌، خارش‌، یا کاهش‌ تورم‌، می‌توان‌ از داروهایی‌ که‌ اختصاصاً برای‌ تخفیف‌ علایم‌ بواسیر ساخته‌ شده‌اند استفاده‌ کرد. اگر علایم‌ بواسیر به‌ هنگام‌ حاملگی‌ رخ‌ دهند، از پزشک‌ خود در مورد داروهای‌ مناسب‌ که‌ در حاملگی‌ مشکلی‌ ایجاد نکند سؤوال‌ کنید.
اگر نیاز به‌ استفاده‌ از مسهل‌ باشد، از نرم‌کننده‌های‌ اجابت‌ مزاج‌ استفاده‌ کنید.

فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری بواسیر  :
محدودیتی‌ برای‌ آن‌ وجود ندارد. کار روده‌ با آمادگی‌ جسمانی‌ مناسب‌ بهبود می‌یابد.

 
ادامه مطلب ...