تشخیص بواسیر یا هموروئید

تشخیص بواسیر یا هموروئید


معاینه انگشتی رکتال - پزشک مقعد و رکتوم را بررسی و در طی یک معاینه انگشتی رکتال، هر چیز غیر معمول را احساس می کند

بازرسی چشمی مقعد و راست روده - از آنجا که بواسیر  داخلی بیش از حد نرم و در طی یک معاینه رکتال احساس می شود اغلب پزشکان با anoscope، proctoscope یا سیگموییدوسکوپ قسمت پایین روده بزرگ و راست روده را بررسی می کند. 

پزشک شما ممکن است برای انجام یک بررسی گسترده تر از تمام روده بزرگ از کولونوسکوپی استفاده کند.


 

 درمان دارویی هموروئید


در بسیاری از موارد هموروئید با تغییرات در شیوه زندگی درمان می شود. اما گاهی اوقات دارو یا عمل جراحی لازم است. اگر بواسیر ناراحتی خفیف تولید کند دکتر شما ممکن است کرم، پماد، شیاف و یا پد تجویز کند این محصولات شامل مواد تشکیل دهنده، از قبیل witch hazel یا هیدروکورتیزون که می تواند درد و خارش را حداقل به طور موقت از بین ببرد از این محصول برای بیش از یک هفته استفاده نکنید. این محصولات می توانند سبب عوارض جانبی مانند بثورات پوستی، التهاب و نازک شدن پوست شود.

روش های کمتر تهاجمی

اگر یک لخته خون در هموروئید خارجی تشکیل شود پزشک شما می تواند لخته را با یک برش ساده حذف کند برای خونریزی مداوم یا بواسیر دردناک، پزشک ممکن است روش کمتر تهاجمی دیگری را توصیه کند. این درمان می تواند در مطب به صورت سرپایی انجام شود.

بستن باند لاستیکی - دکتر شما یک یا دو باندهای لاستیکی کوچک اطراف پایه هموروئید داخلی برای قطع جریان خون می بندد بستن باند کشی برای بسیاری از مردم موثر است.

تزریق ( اسکلروتراپی ) - در این روش پزشک یک محلول شیمیایی را به بافت هموروئید تزریق تا آن را منقبض کند و ممکن است اثر کمتری نسبت به بستن باند لاستیکی داشته باشد.

انعقاد با ( مادون قرمز، لیزر و یا دو قطبی ) – در روش انعقادی از لیزر یا نور و یا حرارت مادون قرمز استفاده می شود. 

روش های جراحی

اگر روش های دیگر موفق نبودند و یا بواسیر بزرگ باشد، دکتر شما ممکن است عمل جراحی را توصیه کند. جراحی را می توان به صورت سرپایی انجام داد و یا ممکن است نیاز به بستری بودن به مدت یک شب در بیمارستان باشد.

حذف هموروئید - در طی عمل هموروئیدکتومی، جراح بافت بیش از حد خونریزی دهنده را حذف می کند. تکنیک های مختلف ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. جراحی ممکن است با بی حسی موضعی همراه با خواب آلودگی، بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام شود.

هموروئیدکتومی موثرترین راه جهت درمان هموروئید شدید یا مکرر است. عوارض ممکن است شامل سختی موقت در تخلیه مثانه و عفونت های دستگاه ادراری باشد.

داروها می تواند درد را کاهش دهد. غوطه ور شدن در آب گرم حمام نیز ممکن است کمک کند.

بواسیر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.