علائم مرتبط با مدفوع خونی

علائم مرتبط با مدفوع خونی
شخصی که مبتلا به مدفوع خونی است، ممکن است خودش از آن مطلع نباشد.
علائم همراه با خون در مدفوع عبارتند از: درد شکم، استفراغ، ضعف، سختی تنفس، اسهال، تپش قلب، غش و کاهش وزن که بستگی به علت، محل، مدت و شدت خونریزی دارد.
 
  درمان مدفوع خونی
پزشک، روش های مختلفی را برای توقف خونریزی حاد به کار می گیرد.
 
اغلب پزشک با استفاده از روش آندوسکوپی، مواد خاصی را به محل خونریزی تزریق می کند، محل خونریزی را با جریان برق یا لیزر درمان می کند و یا یک نوار یا گیره را برای بستن رگ دچار خونریزی استفاده می کند.
بسته به علت مدفوع خونی ممکن است درمان شامل روش های ساده ای باشد که خودتان می توانید انجام دهید، مثل مصرف مواد غذایی پرفیبر برای درمان یبوست
اگر روش آندوسکوپی موثر نبود و نتوانست خونریزی را قطع کند، پزشک با استفاده از آنژیوگرافی، دارو را برای کنترل خونریزی، به داخل رگ خونی تزریق می کند.
علاوه بر توقف خونریزی، باید علت آن مشخص و درمان شود تا از عود آن جلوگیری گردد.
 
راه های درمان بستگی به علت آن دارند و عبارتند از:
1- مصرف دارو مثل آنتی بیوتیک برای درمان هلیکوباکتر پیلوری، داروهای خنثی کننده اسید معده و یا داروهای ضد التهاب برای درمان التهاب روده بزرگ.
 
2- عمل جراحی برای بیرون آوردن پولیپ ها یا قسمت های آسیب دیده روده بزرگ در اثر سرطان، دیورتیکولیت یا بیماری التهابی روده.
 
اما بسته به علت مدفوع خونی ممکن است درمان شامل روش های ساده ای باشد که خودتان می توانید انجام دهید، مثل مصرف مواد غذایی پر فیبر برای درمان یبوست.
 
یبوست باعث هموروئید و شقاق مقعدی و بدتر شدن آن ها می شود.
 
نشستن در آب گرم یا داغ نیز می تواند شقاق مقعدی را بهبود می دهد.
 
پزشک بر اساس تشخیص خود، راه های درمان را تجویز و یا بیان می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.